piątek, 6 kwietnia 2012

PLACEK STEFANIA

SKŁADNIKI
-1,5 litra mleka,
-1,5 szklanki cukru, 
-1,5 kostki margaryny,
-1,5szklanki kaski manny,
-4 łyżki kakao,
-torebka cukru waniliowego,
-4 łyżeczki wiórków kokosowych,
 - 5 paczek herbatników.

POLEWA
-kostka margaryny,
-szklanka cukru pudru,
-4 łyżki kakao,
  -4 łyżki gorącej wody.

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA 
 Mleko, margarynę, cukier i cukier waniliowy zagotować.
Następnie po trochu dodać kaszkę mannę, cały czas mieszając. 
Gdy zgęstnieje wsypać kakao. 
Blachę wyłożyć herbatnikami i wylać na nie gorącą masę.  
Na wierzchu ułożyć( lekko wgniatając) warstwę herbatników.

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA POLEWY
 Margarynę rozpuścić, zdjąć z ognia i wsypać cukier puder, kakao, wlać gorącą wodę i mieszać.
Gdy polewa zgęstnieje polać nią ciasto i posypać wiórkami. 

Dodam od siebie, że jest to wielka bomba kaloryczna.


Przepis na placek dostałam od męża siostry.

9 komentarzy:

  1. hmm chyba juz gdzies slyszalam o tym placku;) ale jak dodasz fotki to sie okaze;)

    OdpowiedzUsuń
  2. czekam na fotki ale z opisu smaczny :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Utalentowane kulinarnie blogerki mnie nakręcają i sama zaczynam piec! ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam naprawdę ten placek jest pyszny. Myślałam, że będzie za słodki, ale okazało się, że jest stonowany smakowo.

      Usuń
  4. o, moje ulubione ciasto z dzieciństwa! mama mojej koleżanki je piekła, nigdy nie wiedziałam jak się nazywa :D zrobię sobie, dzięki za przepis:)

    OdpowiedzUsuń